søndag 1. november 2009

oppdatering

Skal vi se. Tid for en liten oppdatering om hva som skjer med meg og mine omgivelser her på Fana FHS.

Etter at vanntrykket litt etter litt ble bedre utover dagen (les forrige innlegg), fikk jeg tatt meg en dusj før jeg om kvelden dro på kino. Fra 21. oktober og tilogmed den 28. oktober har det vært BIFF her i Bergen, dvs Bergen Internasjonale Film Festival, og det måtte jo sjekkes ut. Så den dagen så jeg It Might Get Loud, som var en utrolig snasen og ganske så musikk-orgasmisk film. Det var en dokumentar om Jack White, The Edge og Jimmy Page, og om historiene dems + om EL-gitarer. Da ble man fascinert vettu :)

På lørdag dro jeg og 3 andre ut i Bergen.

Søndag var det tid for litt mer BIFF. Da dro jeg og Italia klassa på kino for å se en film kalt Kosmonaut. Den var helt ekstremt kjedelig, da handlingen i filmen var ganske så ikke-eksisterende. På mandag var vi også på BIFF. Da var det prisseremoni, og hele klassa gikk opp den røde løperen etter en regissør kalt Giuseppe Tornatore. Litt fancy, men ikke så glamorøst som det høres ut som :p Filmen vi så het Baarìa. Den varte i nesten 3 timer, og jeg er sikker på at den var ganske så bra hvis vi ser bortifra at jeg greide å sove gjennom nesten hele filmen.

På onsdag kom det fire dudemenn hit til skolen fra Tuva, en russisk republikk like ved Mongolia, for å spille litt musikk for oss. Og det var ikke hvilken som helst musikk, men noe man kan kalle strupesang. Skikkelig imponerende greier egentlig!
Hvis du vil ta en titt: se HER.

Ellers skjer det ikke så veldig mye her. Svineinfluensaen har kommet, så en elev er isolert inne på rommet sitt. Neste uke drar alle på studieturer rundt om i Europa, og jeg håper bare ikke jeg blir angrepet... Da får man nemlig ikke vært med på tur :/

Ingen kommentarer: