lørdag 5. september 2009

Ute på viddetur

åherremannjesus.. Jeg er sliten!

Idag har jeg vært på en 6 timers lang fjellvandringstur på hele 13 kilometer :O Det var nemlig et av lørdagsseminarene man kunne velge, det å dra på viddetur. Jeg har aldri vært noe turmenneske, så egentlig skjønner jeg ikke hva jeg hadde oppe på den vidda og gjøre.

vel, grunnen til at jeg faktisk valgte det var vel at jeg tenkte at når jeg først skal bo i Bergen en god stund kan jeg vel like så godt sjekke ut naturen her også.

meeen, uansett... Turen begynte halv 10 med buss fra skolen og inn til sentrum før vi sprada opp en lang bakke forbi Haukeland sjukehus og så satte vi igang opp i en gondol opp til Ulrikstoppen. Der tok vi mange bilder og greier før vi satte i gang... Jeg og Ingunn endte opp med å danne baktroppen. Helt siden barneskolen har jeg hatt en tendens til å ende bakerst uansett, men jeg hadde absolutt ikke noe imot det.. man orker vel ikke å stresse etter alle folk foran seg når man er på fjelltur gjør man vel?

Da vi til slutt nærmet oss målet, som var et stort tårn, viste det seg at det var et godt stykke videre derifra, og jeg ble ekstremt umotivert til å gå videre, og ble ekstremt happy da jeg så noe som kunne ligne på en fløybane... desverre viste det seg å bare være en gravemaskin langt inne i skauen :(

Men, vi kom da tilslutt fram og hjem igjen, så nå sitter jeg her i senga mi, nydusja og klar for pizza.. sånn ca 70% av skolen er ute ikveld, men jeg orker rett og slett ikke grunnet turen. Jeg hadde nok krepert allerede på bussen da tror jeg.

Meen, nå er det som sagt tid for pizza, så jeg blogger senere med bilder fra turen :)

Ingen kommentarer: