lørdag 7. februar 2009

To hell with the snow! :(

Nå har jeg nesten akkurat kommet hjem fra Lise. Det har gått ca 5 timer siden jeg gikk ut av døra hos Lise, så nå er jeg skikkelig sur på snøen da den fører til så mye forsinkelser. Ihvertfall, fra Lise og inn til Oslo skulle jeg da altså ta toget, og det var jo typisk nok forsinka. Det var ei anna dame der som prata med noen andre fra en annen holdeplass, og regna med at den ihvertfall kom til å bli 15 minutter forsinka. Hu vandra videre til neste holdeplass, men det hadde jeg fint lite lyst til, etter å ha traska i masse snø med en trillekoffert, så siden jeg ikke visste bedre satt jeg der videre og venta på toget. Før toget endelig kom (altså etter en time) hadde det kjørt forbi 5 forbipasserende tog, som hadde ført til masse snøføyk og direkte kuldespasmer. Toget ville heller ikke stoppe der de kommende passasjerende sto, men langt unna, som førte til at vi måtte løpetraske i 20 cm høy snø, i hvertfall 60m :( Så da ble jeg kald og enda bløtere på beina.

Dette førte jo også til at jeg ikke rakk toget fra Oslo S til Hamar, så da måtte jeg sitte 2 timer i en stappa hall på Oslo S, med spisende bråkete folk rundt omkring, og en hyperaktiv jente på den ene sida, som jeg egentlig var overbevist om at var høy på ett eller anna.

Etter enda mer forsinkelser satt jeg på toget til Hamar. ENDELIG! Endte typisk nok i en bitteliten kupé med harry danskebåtturister og en gjeng fulle bønder, som bestemte seg for å brøle ut i full sang når noe bevegde seg. Det vil si hele jævla tida! Da var det virkelig på tide å putte musikken i øra og fokusere på boka jeg holdt foran meg.

Da jeg nærma meg Hamar, gleda jeg meg til å komme hjem. Innen denne tida hadde jeg rukket og dratt tur/retur London, men greia var jo at jeg ikke var kommet til Hamar enda engang. Foreldra mine hadde besøk, så da skulle jeg ta taxi fra toget og hjem. Det første jeg ser når jeg kommer ut av toget er en laaang taxikø, med fulle nordmenn og nederlendere, som begge sikkert har tilbringt hele dagen med å drikke øl og se på skøyte VM i vikingskipet.

Men, etter enda mer tålmodighet (og jeg trodde ærlig talt ikke at jeg hadde så mye av det), rykket jeg sakte men sikkert foran i køa, og endelig kom jeg meg hjem :D

Ingen kommentarer: