tirsdag 20. oktober 2009

da ble et langt innlegg

Dæven. Nå har jeg ikke blogga på sånn ca... 2 UKER?! oi, det må være rekord. I begynnelsen av min ikke eksisterende blogg"karriere" skrev jeg opptil flere innlegg daglig, men nå blir det visst bare sjeldnere og sjeldnere. Men altså, det skal jeg ikke fortsette med :)

Skal vi se... Kan jo ta en rask oppsummering av høstferien hjemme på Hamar. Sånn etter det jeg har skrevet om den allerede mener jeg.

Tirsdag: da var jeg og mamma hos mormor, og jeg kjørte som nybakt sjåfør selvsagt. Det førte til at mamma på en eller annen merkelig måte greide å fylle diesel Opelen vår med bensin, noe som førte til kraftige spasmer i motoren. Det endte med at vi ble sittende sånn ca en time på en øde bussholdeplass mens vi ventet på redningen: NAF.

Sånn ellers: Lise kom på torsdag, og da ble det selvfølgelig en liten kjøretur. Da ble det smågodt og full vræling i bilen mens jeg viste Lise noe så lite spennende som bondelandet rundt omkring Stange.

På lørdag etter at Lise hadde dratt, var det på tide å være sosial igjen. Da ble det vors hos Sigrid hvor jeg var en edru partypooper. Grunnen til at jeg var der var for det sosiale, og jeg hadde lite lyst til å bli dårlig dagen etter da jeg skulle dra tilbake til Bergen.

Så kom søndagen, og kofferten min var ikke langt unna det å bli sprengt. Hadde jeg tatt med meg alt jeg hadde planer om hadde det blitt både eksplosjon i bagasjen og altfor mye i overvekt, så jeg fikk heller mamma til å sende det jeg ikke fikk plass til i sånn SMARTpakke sak. Smarte greier altså ;)

Det var utrolig deilig å komme tilbake på skolen, og jeg har det så fantastisk flott her, som jeg allerede har nevnt flere ganger. Den første uka gikk veldig fort. Så kom helga da det var seminar og elevkveld. Elevkvelden var det psykologilinja som stod bak, og opplegget var FANA OL.

Det var ganske så spenstige greier skal jeg si deg, og da var det linjene som konkurrerte mot hverandre. De "olympiske grenene" bestod av både basket, bordtennis (noe som store deler av skolen har blitt avhengig av til nå), putekrig, egen "nasjonalsang (hvor jeg sammen med Iselin spilte gitar) og synkronsvømming vann uten vann ++. Det var skikkelig gøy, og Italialinja vant heile driten tilslutt! :D (skal prøve å få lagt ut noe bilder fra det senere)

Føler jeg burde ha noen bilder med i dette innlegget, sånn at det ikke skal bli så altfor stusslig, men det får jeg ta igjen til senere.

På søndag var det TV-aksjonen Care, og siden jeg ikke hadde noe bedre å gjøre var det tid for meg å gjøre en god gjerning. Da gikk jeg likesågodt som bøssebærer, og jeg og Marit sulla rundt på Flesland flyplass, av alle steder, i sånn ca 2 timer og samla inn mang en krone. :)

Denne uka her har jeg da begynt med nye valgfag. De første 6 ukene hadde jeg filmteori (som jeg vil si var synonymt med sovemedisin) og ferske bakevarer (dvs baking). Nå har jeg valgt nye og begynte med notelære igår. Det var ganske så interessant faktisk, så det kan jo bli spennende å se om jeg er noe klokere på noter om 6 uker. Imorra blir det tekstilverksted hvor vi skal lage litt av hvert innenfor tekstil og sånn. Logisk hæ? :)

Det var vel egentlig det. Kommer sikkert tilbake med litt pjatt senere, men føler at det innlegget her har blitt langt nok som det er :)

Toodles!

Ingen kommentarer: