onsdag 12. august 2009

Skotland vs Norge

Igår stakk jeg med et tidlig tog til Lise, da jeg ikke fikk dratt dit på mandag. Vi har sprada rundt både her og der, så igår var vi på Ski, mens idag dro vi inn til Oslo. Noe av det første vi møtte på i Oslo var skotter overalt. Skotter med kilt. Lite visste jeg om at det er landskamp mellom Norge og Skotland idag, men etterhvert som jeg kom lenger og lenger opp i Karl Johan, var så og si hver eneste pub, bar og park invadert av skotter i kilt, og noen hadde tilogmed fjær på skottelua si. Så og si alle gikk rundt og drakk, mens andre spilte litt sekkepipe for den som måtte være interesert i å høre på det.

Mens jeg og Lise trengte oss gjennom en gjeng med dem begynte plutselig noen av dem å bjeffe høyt, bokstavelig talt bjeffe, mens vi sakte forsvant fra åstedet. Jeg ble tilogmed invitert inn på en bar med en av dem, jeg hadde en samtale med en som jeg ikke skjønte noe av hva sa og jeg ble rapa i øret av en passe berusa fyr. En gikk tilogmed rundt med en halvtom Jack Daniels mens han vræla på skotske fotballsanger.. Liv i byen med andre ord :D

Det var utrolig festlig, for skotter, og briter generelt er kule folk, ihvertfall etter det jeg har opplevd, så jeg hadde ikke hatt noe imot å dra på den fotballkampen.

Igår spiste jeg forresten sushi, noe som er utrolig godt :D Mens idag har jeg skikkelig vondt i øya. Helt usammenhengende random facts, men da vet dere det også :)

1 kommentar:

Lise sa...

Men en søt kanin da!!