søndag 30. august 2009

Sjokosjokk

Idag sto jeg opp tidlig for å rekke frokost (og det var visst bare 7 andre som også spiste frokost) før jeg og my roomie dro ut på joggetur i Arboreretet. Det er en botanisk hage med både rosehage og japansk hage og med hundrevis av plante- og blomster arter. Desverre for oss begynte det å pøsregne underveis, og jeg var gjennomvåt der jeg jogge rundt omkring blant busker og trær. Idag er det ingenting spesielt som skjer, så det er deilig å bare sitte på rommet å slappe av.

Igår var det elevkveld, som bestod av underholdning fra hver korridor, tacospising, og kåring av beste kake, som hver korridor lagde iløpet av enten torsdag eller fredag. Jeg var en av de 4 bakerne fra vår korridor, og jammen meg vant vi prisen for best gjennomførte kakepynt. Det ble tilsammen 7 kaker fra hver korridor, og når 6 av de var sjokoladekake fikk jeg passe sjokosjokk igår. I tillegg til å spise masse sjokolade i alle slags former på kjøkkenet mens vi pynta kaka vår. Ordentlig nammenam.


Her er kaka vår da:
Old fashioned chocolate cake á la korridor ØST 2 :)


På fredag var nesten hele skola ute i Bergen, og det var utrolig gøy! Bergensere er skikkelig kule og det var ordentlig skøyalt! Grøt til "frokost" dagen derpå derimot var ikke helt godt...



Jeg har nå vært her en uke og trives som plommen i egget og tåa i sokken. Ordentlig trivelig er det her, og idag fant jeg ut at Fana er visst sossestrøket i Bergen. Heftige greier hæ? Været er veldig ustabilt. Det har regna og sola titter fram annenhver gang sånn ca hvert 10 minutt. Det er vel sånn man må leve med her, men når jeg har både paraply, regnjakke og støvler er det vel null problemo! :)

1 kommentar:

Anna sa...

Ååh, jeg vil også ha sjokosjokk! Håhå :)