mandag 24. august 2009

Litt utenfor sivilasjonen, men ellers toppers!

Nok en dag på folkehøgskole har gått, eller den er jo ikke over enda, men uansett. Idag måtte vi stå opp tidlig, og etter frokost var det rett til morgensamling hvor det var morgenmøte og allsang fra vår kjære sangbok. Skolebyggene er utrolig koselige siden de er gammeldagse, og de minner meg faktisk litt om hvordan det var i den tv-serien "Feriekolonien". Etter en liten trall skulle vi møtes i linjegruppene våres, dvs jeg skulle joine resten av folka som skal studere italiensk og bli litt bedre kjent med de. Det er 11 jenter og 6 gutter i den gjengen, og vet du hva? jeg tror jeg faktisk kan alle navnene dems allerede... da gjenstår det bare 80 navn til med andre ord xD

Uansett, vi hadde litt navneleker og sånn, og på den gruppa er det også ei anna som heter Marit. Jeg har aldri gått sammen med noen som har det samme navnet som meg, så det kan jo bli festlig. Så var det omvisning rundt omkring her.. Det er faktisk så mange som 5 store bygg her med både 1,2 og 3 etasjer, og når man i tillegg skal prøve å huske hvor alt er, er det kjekt med litt omvisning. Etter mang en titt ut og inn av mange rom var det tid for fotografering, en og en, og jeg følte meg rett og slett som en forblåst kantarell i og med at vi tok det ute... og det er ikke akkurat vindstille i Bergen.
Etter deilig lunsj (og frokosten var også veldig god), gikk vi alle i samlet tropp til nærbutikken. Nærbutikken, som det tok ca 20 minutter å gå til, var en bitteliten Bunnpris-butikk som lå helt nede ved en havnevik. Veldig koselig altså, men når 97 elever kommer der og skal handle inn for å leve livet, eller med andre ord; leve livet på folkehøgskole ble det ganske så lang kø. Køa kveila seg gjennom hele butikken, og jeg er sikker på at når alle var ute kunne det umulig være mye vaskepulver og skyllemiddel igjen. Jeg var ihvertfall med på å tømme den hylla. Så idag har jeg med andre ord bare kjøpt nødvendige ting :)


så check it out ;)
Jeg syntes jeg fortjente en ny tannbørste. og den skulle selvfølgelig være grønn! :]

Vi har også fått en sånn desinfeksjonsmiddel-sprayflaske med tanke på alle de svineinfluensabasseluskene som snart har planer om å angripe. Snasen? eller ikke?
Idag kommer forresten også Arctic Monkeys sitt nye album "Humbug" ut. Jeg har.. ehh kremt, hørt på det i to uker allerede og anbefaler det virkelig :D

Vi hadde også et lite møte om heimestell idag. Det tilsvarer altså vask av korridor, dass og dusj. spennende hæ?

meen, nå skal jeg gå å spise littegranne. her er det nemlig fryktelig tidlig kveldsmat (middag også forsåvidt), så tuddelidu! etter det blir det klipp&lim og brettspill. og jeg så akkurat brettspill utvalget dems og det er stoooort :D

Ingen kommentarer: