lørdag 27. juni 2009

Hamar Music Festival 2009

I helga er det Hamar Music Festival, og det følte jeg og Sigrid at vi burde få meg oss. Jeg har bodd i Hamar i 14 år, og selvom den har eksistert i bare 10, var det helt klart på tide å sjekke den ut. Det er trossalt mitt siste år som "hamarsing".


Nå er det masse liv i byen, og det er en flott ting, med tanke på at det skjer svært sjelden, da Hamar er Hamar og at det som regel er ganske livløst her.


Uansett, Sigrid ville se Dunderbeist, jeg ville se Simon Says No! (selvom jeg bare hadde hørt at de spilte noe indierock musikk, og ikke selve musikken dems) så når de hadde felles konsert sammen med et band kalt Audrey Thorne, dro vi avgårde. Simon Says No!, spilte først, noe vi ikke fant ut før konserten med dem var over, for da kom det nemlig en journalist bort til oss. Publikummet var dårlig, det var tilsammen 18 stk på Simon Says No! konserten, så da benytta journalisten det til å grabba noen av de få publikummerne. Det ble meg og Sigrid, og vi følte at vi egentlig ikke passa helt inn der. Jeg hadde en blomstrete kjole, mens resten av folka som var der var ganske mørkkledde.

Det var mørkt, og når journalisten da begynner uhemmet å blitse og knipse med detta kameraet sier det seg selv at ikke bildet blir særlig bra. Ihvertfall ikke av meg. Når jeg kommer i nærheten av blits i mørket, sperres øya mine seg opp, og det ender opp med at jeg ser ut som en forskræmt liten apekatt, som ikke har så mye bedre å gjøre enn nettopp det å se ut som akkurat det. og nei, jeg har ikke planer om å putte ut bildet som var i HA i dag nei.. :p

Neste konserten var med Dunderbeist, og da ble det liv. Vi hadde nemlig tidligere på kvelden fått vite at konserten var utsolgt før vi hadde kjøpt billett og det måtte jo være en grunn til det. Grunnen var som sagt Dunderbeist, og det var dem alle ville se. Jeg og Sigrid sto nesten fremst og bælja delvis med, selvom jeg ikke har hørt mye av dem fra før. Etterhvert ble vi mosa med inn i en moshpit, dusja i øl, og dytta både hit og dit. Han ene duden foran oss var skikkelig irriterende, og drev å knikka svetten sin på oss. Det var ekkelt det! Men gøy var det! :)

Ingen kommentarer: