tirsdag 4. november 2008

Da har jeg endelig fått somla meg til å gjøre litt norsk. Så nå prøver jeg på mitt beste og grave nesa mi nedi den store stygge norskboka, for å finne ut litt om både det ene og det andre. Dette gjør jeg vel egentlig ufrivillig, men det må til da jeg skal ha norsk framlegg på torsdag. huff, jeg gleder meg ikke akkurat. Hele shiten handler om Språkdebatt og språkpolitikk på 1830-1900. Spennende hæ? Trukkje det du :/ Altså språkhistorie i vårt kjære land.

Min oppgave blir vel mest om å plapre litt om Ivar Aasen og alle hans spennende og interessante påfunn på den tida.. åjauda..

Ellers tror jeg det er på tide med en kopp med te, for norsk språkhistorie er ikke det mest interessante stoffet. Tro meg på den ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg studerer i Norwich, UEA.
Er en egen blogg om det ;)

Ang norskoppg. din:
Har du sett de bokene som har kortere sammendrag av lit historie og spraakhistorie?
Finnes paa ark tror jeg :)