tirsdag 7. juli 2009

Oi oi oi

LP-plater er noen fascinerende saker. Det er nesten litt trist at det ikke finnes så mye av det lenger, men for meg, og sikkert mange andre også, er det bare å oppsøke foreldrenes samling fra the good old days.

Mamma og pappa har en hel haug av dem, og da er det jo litt festlig å sjekke hva slags snasen musikk som kan befinne seg blant de. Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg en LP spiller (med også CD spiller og radio) men har funnet ut at jeg egentlig ikke har plass til det. Jeg har jo heller ingen LPer selv, men det hadde det selvfølgelig blitt en forandring på hvis jeg faktisk hadde kjøpt spillern.
Uansett, mamma og pappa har overraskende mange godbiter i samlinga, og da jeg tok en titt her om dagen fikk jeg nesten litt sjokk. Et mer gledessjokk egentlig, men alikevel et sjokk. Der, blant både The Beatles, Bob Dylan, Bob Marley and he Wailers Pink Floyd, Elvis, Janis Joplin ++++, dukka plutselig Black Sabbath opp. Jeg har aldri hørt noe om at verken mamma eller pappa har vært noe fan av de, de liker ikke engang hardrock. Og hvis de så hadde vært fan av de, da burde jeg egentlig ha visst det, i og med at jeg er fan, men det har jeg da ihvertfall aldri hørt. Så når det sto mamma sitt navn (og mamma får noja bare jeg hører på noe hun kaller bråkemusikk, men som faktisk ikke er bråkete i det hele tatt.. ( og med det mener jeg f.eks Jimi Hendrix eller Kings of Leon), ble jeg overraska..

Kanskje hu fikk den i gave en gang? eller at hu bare har en musikalsk hardrock side... haha
Nå må jeg bare be foreldra mine skaffe en ny stift til LP spillern, så skal nok bli litt Black Sabbath in the retro way, enten mamma liker det eller ikke! :D

Ingen kommentarer: