mandag 12. januar 2009

Oppsummering av 2008 :)

Selv om vi snart er halveis i januar, så tenkte jeg at jeg skulle oppsummere litt av 2008.
For i 2008 skjedde litt av hvert, så hvorfor ikke nevne noe! :)

Snasne ting som skjedde:
*Jeg ble 18 år! :D Det var egentlig litt stort, men samtidig rart. og spesielt nå når jeg tenker på at det snart er ett år siden og at jeg snart blir 19 år :O
*I april var jeg en tur i Praha, noe som var ganske så koselig. Likte meg virkelig der, men neste gang har jeg mer lyst til å dra med venner enn med foreldre :p
*Jeg var også på The Wombats konsert i April, og jammen meg møtte jeg ikke Tord og Dan i bandet :) Slo av en prat med begge og fikk både autograf, bilde og klem :D
*I Mai var jeg på KISS konsert. Trodde aldri det kom til å skje, men tiltross for at jeg dro alene og sto å vræla til hver eneste sang på delvis 1. rad, så er det en av de aller beste opplevelse jeg har hatt så langt i mitt liv. Og jammen meg greide jeg ikke å snappe et av Tommy Thayers gitarplektere også :)
*Så var det sommerferie og jeg ble ferdig med både Fransk, Matte og Historie&Filosofi. De 3 verste fagene jeg noen gang har vært borti! Så da var jeg kjempelykkelig etter den siste timen med hver av de.
*Så i slutten av Juni dro jeg til Kroatia og Ungarn med bestevenninna mi og foreldra våre. Kjempe trivelig tur, og Kroatia var et kjempenydelig land! :D
*Så hadde jeg min aller første sommerjobb. På sjukehuset i matforsyninga og i kantina. Ikke akkurat gøy, men for meg handla det egentlig bare om penga.
*Så begynte jeg på skolen igjen. Jeg gleda meg faktisk bittelitte granne pågrunn av de fagene jeg skulle ha og sånn, men typisk nok ble det ikke noe av de, og derfor endte jeg opp med noen jeg egentlig ikke har bruk for i det hele tatt, og har de kun på grunn av at de var de eneste det var plass i klassene på. Tragisk men sant.
*I September kom Kings of Leon ut med sitt 4. album. Måtte bare nevne det, for de er geniale! :D
*I Oktober (i høstferien) dro jeg på tur til London med 6 venner! En uforglemmelig uke og briter er og blir kule! :D
*I slutten av oktober ble det gratistur til Danmark for meg og Anna gjennom jobben. Turen var koselig den, men var litt frustrert på smaksløkene mine som var ganske så reduserte. Så all den nydelige maten på danskebåten smakte ingenting i det hele tatt! MEN, jeg fikk handla masse på taxfreen og gratistur til Danmark er jo bra! :)
*Så var det jul. Har ikke hatt julestemning i det hele tatt, men jula var koselig uansett :) Fikk meg tilogmed ny mobiltelefon etter at min gamle har overlevd med meg i 2,5 år. (eller jeg har overlevd med den :p) og er happyclappy for at jeg har æ, ø og å igjen på mobilen! :)

Teite ting som skjedde:
*I midten av Februar kom The Kooks til Oslo. Eller ihvertfall to a medlemmene, Luke Pritchard og Hugh Harris. Jeg og Silje dro av sted, og det sto ingeting om aldersgrense de stedene jeg sjekka. Men det var det visst. 18 års grense, og akkurat da var det bare 5 uker til jeg skulle bli 18 år. Typisk hæ? Så dagene etter det var jeg ganske så smådepressiv altså. MEN, jeg skal nok se de en annen gang skjønner du! :) De får bare pelle seg til Norge snart, så blir nok det så bra så.
*Dirty Pretty Things, med selveste Carl Barât i fronten var i London da jeg var der. Typisk nok var det den dagen jeg skulle dra, så fikk ikke muligheten til å dra på konsert. En uke før jeg dro til London annonserte de at gruppa hadde splitta, men at de skulle holde de konsertene som var satt opp. Så jeg gikk altså glipp av å se en av dems aller siste konserter :(

Men tiltross for det håper jeg 2009 blir et like bra, om ikke bedre. Jeg synes 2008 har vært et flott år og gleder meg til dette her. Siste år på videregående er nesten et sikkert tegn på at 2009 blir bra, men samtidig litt trist med tanke på venner osv. Men vi får skje hva som skjer, jeg skal ihvertfall leve livet på min måte og håper det blir veldig bra! :)

Ingen kommentarer: