torsdag 29. mai 2008

Hotel Rwanda


Isteden for å lese engelsk og forberede meg til eksamen som jeg har imorra endte jeg opp med å se en film. Noe som alltid er like koselig når jeg sitter i den grønn-blomstrete sofaen min. Filmen jeg så på heter så mye som Hotel Rwanda, og den var skikkelig bra. Jeg har hatt lyst til å se den lenge, men har liksom aldri fått sjansen før jeg plutselig så den i en av de mange hyllene på biblioteket på skolen. Så da måtte jeg rett og slett låne den. Jeg blir litt sint når jeg ser sånne filmer, fordi den er trist, men samtidig veldig bra, men greia er at den er basert på en ekte historie som skjedde i Rwanda i 1994. Altså da det var borgerkrig. Uansett, den er til å anbefale hvis du liker sånne filmer. Sjøl er jeg ganske så fascinert av sånne filmer, selv om de som regel er ganske triste på sin egen lille måte.
Sammen med filmen koste jeg meg med iskaffe :) Nam

1 kommentar:

Anonym sa...

Den filmen er råå bra! Skikkelig sterk også! huff